Smartlog v3 » A-kasser & Fagforeninger » Vejlegården Vs. Beton fagforeninger
Opret egen blog | Næste blog »

A-kasser & Fagforeninger

Info om a-kasser & fagforeninger

Vejlegården Vs. Beton fagforeninger

29. Jul 2012 16:32, FA

Den seneste uge har der kørt en heftig debat i medierne om fagforeninger og deres ret til konflikt. Vejlegården er lavet overenskomst med den såkaldte gule fagforening KRIFA. Det er fagforening 3F blevet sure over, da de mener de har monopol på at tegne overenskomst. Væk med folks frie vælg til at vælge fagforening og overenskomst

De gamle fagforeninger under LO som har snorksovet i mange år - faktisk siden Thomas Nielsen holdt op - bør bare erkende at der også inden for deres område er sket større konkurrence. 3F og de gamle fagforbund har på mange områder ikke været fleksible nok og det får folk til at vælge dem fra - også fordi de skader beskæftigelsen! F.eks. har vi set inden for mange områder - f.eks. sygehusområdet - at der er områder hvor fag overlapper hinanden men hvor de stive og ufleksible fagforeninger var imod at de ansatte kunne varetage et arbejde som også andre faggrupper varetog! De gule fagforeninger får da kun succes hvis de også varetager deres medlemmers interesser og i det øjeblik at de ikke gør det vil medlemmerne automatisk flygte. Udover det er de gamle fagforeninger jo alt for dyre i kontingent!

De gamle fagforeninger har også svigtet omkring det meningsløse aktiveringscirkus hvor man har set hvordan ledige som har været mange år på arbejdsmarkedet bliver tvunget på absurde jobsøgnings- og aktiveringskurser hos useriøse private jobaktører! Man burde hellere koncentrere sig om de bistandsklienter som aldrig har været på arbejdsmarkedet og går og fiser den af.

Den danske model kan sættes af på lossepladsen af følgende årsager:

1. Ikke alle danskere arbejder under overenskomst.
  2. Istedet for at få lavet overenskomster lokkes nye medlemmer til med ligegyldige rabatordninger på: maling til plankeværket, forsikringer, lædervarer, bøger, feriehuse, o lign.
  3. Ansatte i fagforeninger har ikke faglig forstand på medlemmernes fagområde og hverdag på jobbet.
  4. Dine kontingentpenge bruges på høje cheflønninger og dyre kontorbygninger.
  5. Fagforeningerne er ligeglade med at arbejdsløse behandles elendigt. Pipfuglekurser.
  6. Mange ansatte i fagforeninger og arbejdsgiverforeninger har et for lavt fagligt niveau eller for dovne til at klare presset i det private erhvervsliv. De har valgt et højt lønnet stressfrit arbejdsliv i et vindstille miljø hvor det meste af tiden går med møder og papirnusseri.
  7. Christiansborg kan godt lide den danske model hvor ikke alle er under overenskomst. Det giver nemlig mulighed for at slaveriet kan fortsætte.
  8. Fagforeninger og arbejdsgiverforeninger kan erstattes med Facebook grupper. Det er meget billigere.
  9. Mange kontingentpenge bruges på dyre annoncer i diverse medier.